بهترین زبان برنامه‌نویسی در سال 2024 برای کودکان، نوجوانان و جوانان در دنیا

زبان های برنامه نویسی
یکشنبه 08 بهمن 1402
جهت مطالعه این مقاله به 7 دقیقه زمان نیاز دارید
بهترین زبان برنامه‌نویسی در سال 2024 برای کودکان، نوجوانان و جوانان در دنیا
آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

مقدمه

 

سوالی که بین همه کسانی که می‌خواهند وارد فضای برنامه‌نویسی شوند مشترک است، این سوال است که بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی کدامند؟ یا اینکه محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی چیست؟ یا جدیدترین زبان برنامه‌نویسی چیست؟ 
اگر شما هم در حوزه برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنید یا قصد ورود به این حوزه را دارید، حتما با این سوال‌ها مواجه شده اید. ما در این مقاله قصد داریم تا به این سوال “ بهترین زبان برنامه‌نویسی چیست؟‌ “، پاسخ دهیم. البته این مورد را نمی‌توان به صورت قطعی و موردی بیان نمود. ما سعی می‌کنیم با توجه به شرایط و آنچه شما علاقه‌مندید، بهترین زبان برنامه‌نویسی برای بازارکار را به شما معرفی کنیم و همچنین اگر می‌خواهید بدانید بهترین زبان برنامه‌نویسی 2024 کدام زبان برنامه‌نویسی است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
 

بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای کودکان کدام هستند؟

 

امروزه آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان بسیار رواج پیدا کرده است و از موارد ضروری در زندگی کودکان و نوجوانان می‌باشد. امروزه کودکان، خیلی زود وارد عرصه تکنولوژی می‌شوند و معمولا این مورد را با انجام بازی‌های رایانه‌ای شروع می‌کنند به تدریج خودشان برای بازی‌ها ایده‌هایی می‌دهند و به این علاقه پیدا می‌کنند که خودشان بازی‌سازی کنند. بنابراین سعی می‌کنند که بازی‌هایی که در ذهن خود پیاده‌سازی کرده‌اند را بسازند. پس نیاز است که بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی کودکان را به آنها معرفی نماییم.

مطالب  مرتبط: آینده شغلی برنامه نویسی؛ معرفی آینده دار ترین زبان برنامه نویسی
 

بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان

 

Scratch

 

 


 

 

هرگاه سخن از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای کودکان یا بهترین زبان برنامه‌نویسی برای نوجوانان باشد، احتمالا نام اسکرچ نیز در آن میان وجود دارد.
یک زبان برنامه‌نویسی بلاکی و گرافیکی برای کودکان و نوجوانان می‌باشد که توسط دانشگاه MIT ارائه شده است و در دنیا بهترین زبان برنامه‌نویسی برای یادگیری می‌باشد. اسکرچ به کودکان کمک می‌کند تا بازی‌های دو بعدی و جذابی بسازند.
 

آیا اسکرچ بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای بازی‌سازی است؟

 

کودکان معمولا به دنبال بهترین زبان برنامه‌نویسی برای بازی‌سازی هستند. اسکرچ، هرچند نمی‌تواند بهترین زبان برنامه‌نویسی برای ساخت بازی باشد، ولی می‌تواند شروع خیلی خوبی برای کودکان و نوجوانان برای ورود به عرصه بازی‌سازی باشد. 
 

Python

 

 

 

 

یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب و ساده برای یادگیری است.
پایتون دارای ابزارهای گرافیکی برای کودکان مانند Turtle است که امکان تجربه برنامه‌نویسی گرافیکی را فراهم می‌کند.
کودکان به برنامه‌نویسی ساده‎‌ای که گرافیکی باشد، بیشتر علاقه‌مند هستند تا اینکه فقط با یک صفحه ترمینال سیاه رنگ کار کنند. بنابراین پایتون می‌تواند با ابزارهایی که در اختیار قرار می‌دهد، یکی از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان باشد.
 

بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای جوانان

 

علاوه بر پایتون که در بالا گفته شد، زبان‌های برنامه‌نویسی دیگری نیز وجود دارند که برای جوانان مناسب می‌باشد.
زبان‌های برنامه‌نویسی javascript ,java, c# , swift را می‌توان از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیای برنامه‌نویسی امروزی دانست.
 

جاوا اسکریپت

 

 


 

 

یک زبان برنامه‌نویسی برای توسعه وب است که برنامه‌نویسان به کمک آن می‌توانند پویانمایی خاصی به سایت خود دهند. ابزارهای جاوا اسکریپت بسیار متعدد و قدرتمند هستند و کسانی که در این حوزه کار می‌کنند همواره در حال به روز کردن اطلاعات خود می‌باشند.
برنامه‌نویسی وب یکی از پرطرفدارترین حوزه‌ها در برنامه‌نویسی می‌باشد، و کسانی که به دنبال بهترین زبان برنامه‌نویسی برای کسب درآمد هستند، با توجه به اینکه در ایران کارفرمای حوزه وب خیلی زیاد است، یکی از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی در ایران می‌باشد که طرفدارهای زیادی دارد. 
 

جاوا

 

یک زبان برنامه‌نویسی چندمنظوره است که برای توسعه برنامه‌های متنوع از جمله اپلیکیشن‌های موبایل و وب استفاده می‌شود.
جاوا ساختار منطقی و قابل‌فهمی دارد که برای یادگیری مناسب است. برنامه‌نویسی برای اندروید، معمولا به زبان جاوا صورت می‌پذیرد و ساختار شی‌گرایی که در جاوا وجود دارد، باعث شده است که این زبان دارای طرفدارهای زیادی باشد. به دلیلی تقاضاهای زیادی که در حوزه نرم‌افزار اندروید وجود دارد پس می‌توان جاوا را به عنوان یکی از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی در بازار کار ایران نام برد. البته که پایتون بسیار قدرتمند است و به جرأت می‌توان پایتون را یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی دانست. 
 

سی شارپ

 

یک زبان برنامه‌نویسی تخصصی برای توسعه نرم‌افزارهای مایکروسافت است. با استفاده از C#، نوجوانان می‌توانند برنامه‌نویسی بازی‌ها و اپلیکیشن‌های ویندوز را یاد بگیرند، و یک بهترین زبان برنامه‌نویسی برای پول درآوردن می‌باشد.
 

سوییفت

 

 

 

 

Swift  زبان برنامه‌نویسی اختصاصی برای توسعه اپلیکیشن‌های iOS و mac OS است. این زبان به دلیل کارایی و امکانات جدید، جذابیت زیادی برای جوانان و توسعه‌دهندگان دارد. و یکی از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی در کانادا و آمریکا می‌باشد و در ایران نیز بسیار پرطرفدار است. 
 

سخن پایانی

 

در این مقاله سعی شده تا درباره انواع زبان‌های برنامه‌نویسی، توضیحات کوتاهی بدهیم و شما را با زبان‌های برنامه‌نویسی‌ای که بازارکار خوبی در ایران و جهان دارند آشنا سازیم. 
شاید شما قصد مهاجرت به آلمان را دارید و می‌خواهید بدانید بهترین زبان برنامه‌نویسی در آلمان چیست و یا اینکه دوست دارید در ایران بمانید و به دنبال بهترین زبان برنامه‌نویسی در ایران هستید. امیدوارم که در این مقاله توانسته باشیم کمی شما را با این موارد آشنا سازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
حال اگر بخواهیم بهترین زبان برنامه‌نویسی دنیا را در سال‌های اخیر معرفی کنیم، می‌توانیم به رشد روزافزون استفاده از پایتون با توجه به اینکه فریم‌ورک‌های زیادی هم هستند، که از پایتون استفاده می‌کنند، اشاره کنیم. پایتون به سرعت درحال رشد است و با توجه به سادگی‌ای که دارد، در هوش مصنوعی نیز معمولا استفاده از زبان پایتون پیشنهاد می‌شود. بنابراین می‌توان پایتون را بهترین زبان‌ برنامه‌نویسی حال حاضر دانست. هرچند انتخاب بهترین زبان برنامه‌نویسی بستگی به علاقه و فیلد کاری شما دارد و این موضوع مهم است که چه بهره‌ای می‌خواهید از زبان برنامه‌نویسی ببرید. اما امروزه تعداد بسیار زیادی از نرم‌افزارهایی که ساخته شده‌اند به کمک پایتون به وجود آمده‌اند.
در آخر لازم به ذکر است بگوییم که پل استار یک موسسه شتابدهی استعداد است، که برنامه‌نویسی کودکان را از پایه‌ترین حالت به فرزند شما آموزش می‌دهد. شما در پل استار، اسکرچ، پایتون، هوش مصنوعی، وب و فریم‌ورک‌های وب که به زبان پایتون هستند را نیز فرا می‌گیرید و می‌توانید به سادگی بعد از اتمام دوره‌هایتان در پل استار وارد بازارکار شوید.
 

برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.
 

با ما همراه باشید.
 

سپاس از نگاهتان