video comment cover
مقالات
هوش مصنوعی چیست؟ چرا کودکان باید در مورد هوش مصنوعی بدانند؟
حتما این روزها کلمه هوش مصنوعی، (Artificial Intelligence یا AI) ، زیاد به گوشتان می‌خورد و برایتان سوال پیش آمده که هوش مصنوعی چیست؟ در این مقاله هوش مصنوعی به زبان ساده برایتان بیان می‌شود. به طور ساده می‌توان گفت که هوش مصنوعی، برنامه‌ای کامپیوتری است که قادر به انجام کارها با هوشی شبیه به هوش انسان است. تا کنون برنامه‌های زیادی نوشته شده‌اند که برخی از کارها را مثل انسان‌ها یا حتی بهتر انجام می‌دهند. مثلا در سال ۱۹۹۷، برنامه‌ای کامپیوتری که ساخت شرکت IBM بود و به Deep Blue معروف بود، موفق به شکست دادن قهرمان شطرنج جهان (گری کاسپاروف) شد. این پیروزی نقطه عطفی در تاریخ هوش مصنوعی محسوب می‌شود. مثال‌هایی از این قبیل نیز شامل برنامه‌های هوش مصنوعی می‌شوند؛ مثل ماشین‌های خودران، برنامه‌های تشخیص چهره، پیشنهاد دادن چند فیلم به یک شخص بر اساس لیست علاقه‎مندی‌های آن شخص، همگی مواردی از هوش مصنوعی هستند که در ادامه بیشتر راجع به آنها توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید تا هوش مصنوعی به زبان ساده را با هم کشف کنیم.
چهارشنبه 15 آذر 1402
video comment cover
مقالات
خلاقیت چیست و چه رابطه‌ای میان خلاقیت و نوآوری وجود دارد؟
حتما شما هم تا به حال بارها و بارها کلمه خلاقیت را شنیده‌اید و برایتان سوال پیش آمده است که خلاقیت چیست؟ خلاقیت درواقع در لغت، به معنای خلق کردن است یعنی ذهن شما توانایی خلق کردن یک محصول مرتبط با رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کنید را داشته باشد.  خلاقیت یک ویژگی ذاتی است که البته می‌توان آن را تقویت کرد و به بهترین نحو از آن بهره برد. خلاقیت در کودکان و نوجوانان معمولا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، چون ذهن انسان در کودکی آزادتر است و توانایی یادگیری و خلق کردن بیشتری دارد. در این مقاله، درباره خلاقیت بیشتر صحبت می‌کنیم و رابطه بین خلاقیت و نوآوری را بیان می‌کنیم. راه‌هایی برای اینکه بتوانید خلاقیت خود را افزایش دهید ارائه می‌دهیم و هر سوالی که در زمینه خلاقیت و رشد خلاقیت در ذهن دارید را در این مقاله پاسخ می‌دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
دوشنبه 16 بهمن 1402
video comment cover
مقالات
بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت چیست؟
سوالی که برای همه کسانی که در حوزه برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنند و علاقه‌مند به مهاجرت در این حوزه کاری هستند، این است که بهترین زبان برنامه‌نویسی برای مهاجرت چیست؟ و همواره به دنبال بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای مهاجرت هستند. مهاجرت برای برنامه‌نویسان، بستگی به عوامل مختلفی دارد و می‌‌تواند مقاصد متفاوتی نیز داشته باشد. اما در کل برنامه‌نویسی شغلی است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش روزافزون و چشم‌گیر ورود هوش مصنوعی به زندگی مردم بسیار فراگیر شده است و امروزه همه کشورها به نیروی کار متخصص در حوزه برنامه‌نویسی نیازمند هستند. پس اگر به دنبال بهترین زبان برنامه‌نویسی برای مهاجرت به کانادا یا بهترین زبان برنامه‌نویسی برای مهاجرت به آلمان و یا کشورهای دیگر هستید، و برای اینکه زبان‌های روز و به روز دنیا را بشناسید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
چهارشنبه 25 بهمن 1402
pagination arrow
1
2
3
4
5
pagination arrow