آموزش کشیدن نقاشی با هوش مصنوعی + معرفی نرم افزار آن

ویدئو های آموزشی
شنبه 16 دی 1402
جهت مطالعه این مقاله به 8 دقیقه زمان نیاز دارید
آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

نقاشی با هوش مصنوعی

 

امروزه هوش مصنوعی در همه رشته‌ها رو به پیشرفت است. همه‌گیری هوش مصنوعی باعث از بین رفتن و کنار رفتن شغل‌های زیادی خواهد شد که این شغل‌ها با رشته‌های نوین جایگزین خواهند شد. یکی از رشته‌هایی که هوش مصنوعی در آن، پیشرفت قابل توجهی ایجاد کرده، حوزه گرافیک است. 
استفاده از هوش مصنوعی برای نقاشی یک ابزار آموزشی و خلاقانه برای کودکان است. استفاده از هوش مصنوعی برای کودکان بسیار جالب و مفید است. 
 

کاربرد هوش مصنوعی برای کودکان

 

 


 

 

موارد زیر برخی از کاربرد‌های نقاشی با هوش مصنوعی برای کودکان است.
 

نرم‌افزارها و ابزارهای آموزشی با کمک هوش مصنوعی

 

برخی از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها، از هوش مصنوعی برای ارائه نکات و یاد دادن نقاشی به کودکان استفاده می‌کنند. با استفاده از هوش مصنوعی، کودکان را در نقاشی و طراحی راهنمایی می‌کنند. به کودکان در یادگیری کمک می‌کنند و مهارت‌های هنری کودکان را بهبود می‌بخشند.
 

بازی‌های هوش مصنوعی نقاشی

 

برخی از بازی‌های آموزشی برای کودکان، با استفاده از روش های تعاملی و هوش مصنوعی اجازه می‌دهند تا کودکان نقاشی کنند و همزمان از نکات و تکنیک‌های هنری استفاده کنند.
 

ربات‌های هوش مصنوعی نقاش

 

ربات‌ها و دستگاه‌هایی که مجهز به هوش مصنوعی هستند، می‌توانند کودکان را در نقاشی هدایت کرده و با ارائه نکات و راهنمایی‌های لازم، به کودکان کمک کنند تا تصاویر خود را ایجاد کنند.
 

بیشتر بخوانید:  چگونه به کودکان نقاشی آموزش دهیم؟

آموزش کشیدن نقاشی با هوش مصنوعی

 

برای آموزش نقاشی با هوش مصنوعی می‌توانیم از سرویس‌های آنلاین مختلفی استفاده کنیم. در این مقاله، با استفاده از سایت‌هایی که نقاشی با کمک هوش مصنوعی انجام می‌دهند، چند نمونه نقاشی با هوش مصنوعی را تجربه خواهیم کرد.                                                                                                                                                                              
 

نرم‌افزار نقاشی با هوش مصنوعی

 

 

 

نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ، ساخت نقاشی دیجیتال با هوش مصنوعی را انجام می‌دهند اما نیاز به نصب دارند. همچنین این نرم‌افزارها نیاز به خرید لایسنس استفاده دارند، اما با جستجو در اینترنت روش‌هایی برای استفاده از آنها خواهیم یافت. این نرم‌افزار با کمک هوش مصنوعی نقاشی می‌کشد. کافیست تا از از ابزار های ایجاد تصویر آن استفاده کنیم تا بتوانیم تصویر دلخواه را ایجاد کنیم.
 

بیشتر بخوانید:  تکنیک های آموزش نقاشی به کودکان

چگونه با هوش مصنوعی نقاشی بکشیم

 

در اینجا سه سایت استفاده از هوش مصنوعی در کشیدن نقاشی را بررسی خواهیم کرد.
 

هوش مصنوعی Scribblediffusion در ایجاد تصویر

 

 

 

ابتدا وارد سایت می‌شویم. برای ورود می‌توانید اینجا کلیک کنید. این سایت نیازی به ثبت نام ندارد. کافیست تا نقاشی مورد نظر خود را رسم کنیم و در قسمت پایین صفحه توضیحات مربوط به نقاشی خود را بنویسیم و دکمه مشکی رنگ Go را بزنیم. سپس نقاشی مورد نظر ما توسط هوش مصنوعی ایجاد می‌شود. اگر در حین کار دچار اشتباه شدیم کافیست تا با استفاده از دکمهundo  برای برگشتن به مرحله قبل و از دکمه clear برای پاک کردن تمام صفحه استفاده کنیم.
 

 


 

 

همانطور که در تصویر می‌بینیم، نقاشی که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده بیشترین نزدیکی به نقاشی ما را داراست.
حال کافیست تا عکس ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را ذخیره کنیم.
 

بیشتر بخوانید:  آموزش فتوشاپ برای کودکان

سایت gencraft برای نقاشی با هوش مصنوعی

 

این سایت یکی دیگر از سایت‌های محبوب در نقاشی با هوش مصنوعی است. برای ورود به این سایت کافیست تا بر روی این لینک کلیک کنید.
 

 


 

 

در این سایت نیاز داریم تا یک حساب کاربری داشته باشیم. کافیست تا از قسمت  login بر روی اکانت Gmail خود وارد سایت شویم. در این مرحله می‌توانیم با استفاده از نوشتن توضیحات خود، تصویر مورد نظرمان توسط هوش مصنوعی ایجاد شود.
 

 


 

 

مشاهده می‌کنیم که در هر بار استفاده از سایت، تعدادی تصویر با مشخصات خواسته شده ایجاد می‌شود که می‌توانیم تصویری که بیشترین نزدیکی به تصویر ما داراست را مشاهده کنیم.همچنین در این سایت می‌توانیم تصاویری که قبلا ایجاد شده است را نیز در سمت راست صفحه مشاهده کنیم.
 

بیشتر بخوانید:  ساخت بازی نقاشی با اسکرچ

 

نقاشی با استفاده از هوش مصنوعی با کمک موتور جستجوی بینگ

 


 

موتور جستجوی بینگ نیز، قسمت استفاده از ایجاد تصویر با هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار داده است. برای این کار کافیست تا اینجا کلیک کنید. برای استفاده از خدمات این سایت نیز نیاز به ثبت‌نام داریم که می‌‌توانیم از آدرس ایمیل خود نیز استفاده کنیم. در قسمت جستجو، متن مورد نظرمان را بنویسیم و از دکمه create استفاده کنیم. همانند هوش مصنوعی قبلی، موتور جستجوی bing نیز تصاویر جدید ایجاد می‌کند.

 

نتیجه‌‌‌‌گیری

 

همانطور که با هم مشاهده کردیم، امروزه آموزش نقاشی به کودکان با هوش مصنوعی بسیار راحت‌تر شده است. سایت‌ها و نرم‌افزارهای زیادی هستند که با استفاده از هوش مصنوعی تصویر ایجاد می‌کنند.
همچنین متحرک‌سازی نقاشی با هوش مصنوعی نیز امکان‌پذیر است. سایت‌های متعددی جهت ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی نیز وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی، هوش مصنوعی می‌‌‌تواند یک ابزار خوب جهت تسریع انجام کارها و رسیدن به اهداف مختلف باشد همانطور که امروزه در بسیاری از موارد از هوش مصنوعی کمک می‌گیریم. 

برنامه نویسی کودکان یکی از مباحث مهم و آینده دار برای  فرزندتان و مسیر شغلی او است.  پس فرصت را از دست ندهید و این دوره را تهیه کنید.