آموزش کشیدن نقاشی دیجیتال با گوشی + ویدئوی آموزشی

آموزش ها
دوشنبه 18 دی 1402
جهت مطالعه این مقاله به 10 دقیقه زمان نیاز دارید
آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

مقدمه


امروزه استفاده از نقاشی دیجیتال، طراحی را تسریع کرده است. نقاشی دیجیتال با  گوشی، تبلت و انواع کامپیوترها امکان‌پذیر است. در طراحی دیجیتالی اجرای خلاقیت‌ها به آسانی انجام می‌شود. همچنین قابلیت‌های متعدد نقاشی دیجیتال، طراحی را برای هنرمندان و طراحان آسان‌تر کرده است.
نرم‌افزار‌های مختلفی برای انجام نقاشی دیجیتال وجود دارد. یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای نقاشی دیجیتال در کامپیوتر نرم‌افزار فتوشاپ است که در مقالات قبلی به آن پرداختیم. برای نقاشی دیجیتال با گوشی نیز نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی آنها نیز می‌پردازیم. با ما همراه باشید. 
 

مزیت‌های نقاشی دیجیتال

 

 


 

 

قابلیت‌های متعدد نقاشی دیجیتال، مزیت‌هایی ایجاد کرده که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
 

طراحی دیجیتال با قابلیت تغییرپذیری

 

این قابلیت نقاشی دیجیتال به ما امکان پیاده‌سازی ایده‌های مختلف را  می‌دهد. همچنین در صورت لزوم، می‌توانیم تصویر را به حالت‌های قبل برگردانیم. در نقاشی دیجیتال نگرانی بابت از بین رفتن تغییرات را نخواهیم داشت. چرا که امکان بازگردانی و بازگشت به مرحله قبل وجود دارد.

 

ذخیره فایل‌ها در نقاشی دیجیتالی

 

در طراحی دیجیتال ذخیره فایل‌ها به راحتی انجام می‌شود. می‌توانیم فایل نقاشی دیجیتال خود را به اشتراک بگذاریم، و اصلاح و تغییرات فایل‌ها به راحتی انجام دهیم.
 

نقاشی دیجیتال با گوشی و کامپیوتر

 

در طراحی دیجیتال می‌توانیم طراحی فایل خود را با هر دستگاهی نظیر گوشی، کامپیوتر و یا تبلت انجام دهیم. این ویژگی سبب می‌گردد تا طراحی در هر زمان و مکانی امکان‌پذیر باشد و به راحتی بتوانیم کار خود را در دستگاه‌های مختلف انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:  نرم افزار نقاشی دیجیتال برای کامپیوتر

 

تنوع ابزار در طراحی دیجیتال

 

در نقاشی دیجیتال محدودیت رنگ‌ها و ابزارها وجود ندارد. در هر لحظه می‌توانیم از انواع رنگ‌ها، قلم‌موها و افکت‌های رنگی مختلف استفاده کنیم و مجموعه کاملی از ابزارها را داشته باشیم.
 

زمان و هزینه

 

همانطور که در تنوع ابزارها در نقاشی دیجیتال بیان کردیم در طراحی دیجیتال به هزینه مجدد برای خرید تجهیزات احتیاجی نداریم و همچنین زمانی برای نظم و تمیز کردن ابزارها نمی‌گذاریم که این خود باعث سرعت بخشیدن به کار خواهد شد.
 

کاربردهای متنوع نقاشی دیجیتال

 

در نقاشی دیجیتال می‌توانیم کار خود را در هر ابعاد و کیفیتی پیاده‌سازی کنیم. این امر سبب می‌گردد تا  نقاشی دیجیتالی کاربردهای متنوعی را در بر گیرد. طراحی بنر و پوستر، کاور جلد کتاب یا طراحی صفحات وب‌سایت، همگی به راحتی قابل اجرا هستند.

 

آموزش نقاشی دیجیتالی با گوشی

 

 


 

 

برای انجام نقاشی دیجیتال با گوشی ، می‌توانیم از اپلیکیشن‌‌های نقاشی و طراحی مختص سیستم عامل گوشی موبایل خود استفاده کنیم. در گوشی‌های با سیستم عامل اندروید، با سرچ در اپلیکیشن Google Play و در گوشی‌های آیفون که سیستم عامل IOS  را دارا هستند، با سرچ در اپلیکیشن App Store، می‌توانیم اپلیکیشن‌های متنوعی برای طراحی دیجیتال با گوشی دانلود و نصب کنیم. این اپلیکیشن‌ها ابزارهای کامل و متنوع نقاشی را دارا هستند. دامنه وسیعی از قلم‌مو، قلم، مداد و رنگ‌ها را دارند. با نصب و استفاده چند مورد می‌توانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم و طراحی دیجیتال خود را انجام دهیم. در طراحی دیجیتال با نرم افزارها با استفاده از لایه‌ها و افکت‌ها و ابزارهای در دسترس می‌توانیم نقاشی‌های با کیفیت ایجاد کنیم.
 

محبوب‌ترین برنامه‌های نقاشی دیجیتال با گوشی‌

 

 


 

 

اپلیکیشن‌های محبوب در این حوزه عبارتند از:


1. Procreate این اپ برای سیستم عامل iOS  در دسترس است. برای دسترسی به سایت اصلی این اپ اینجا کلیک کنید.


2. Autodesk SketchBook این اپ برای انواع سیستم عامل‌های ویندوز، مک، اندروید و ای او اس در دسترس است. برای مراجعه به سایت اصلی این اپ اینجا کلیک کنید. 


3. Adobe Fresco این اپ که یکی دیگر از نرم‌افزار های شرکت adobe است از 19 زبان پشتیبانی می‌کند. همچنین از سیستم عامل iOS 14 به بالا و   iPadOS نسخه  14 و بالاتر و همچنین از ویندوز 10 و بالاتر پشتیبانی می‌کند. برای دسترسی به این اپ اینجا کلیک کنید.


4. ibis Paint X این اپ برای تمام سیستم عامل‌ها در دسترس قرار دارد. که در ادامه با استفاده از این نرم‌افزار به آموزش نقاشی دیجیتال با گوشی خواهیم پرداخت. سایت رسمی این اپ اینجا است.


5. Tayasui Sketches این نرم‌افزار نسخه‌های مختلفی برای دستگاه‌های آیفون، مک و اندرویدی دارد. برای دسترسی به سایت رسمی این نرم‌افزار از اینجا استفاده کنید.
این برنامه‌ها معمولاً دارای نسخه‌های رایگان و نسخه‌های حرفه‌ای هستند، که در نسخه حرفه‌ای قابلیت‌های بیشتری دارند. با نصب و استفاده از این برنامه‌ها، می‌توانیم نقاشی دیجیتال بر روی گوشی همراه را شروع کنیم و آثار خلاقانه‌ ایجاد کنیم.
 

آموزش نقاشی دیجیتالی با گوشی بدون قلم

 

یکی از سوالات متداولی که در نقاشی دیجیتال با آن مواجهه می‌شویم این است که آیا داشتن قلم برای نقاشی دیجیتال ضروری است؟ در جواب باید گفت که برای کشیدن جزئیات در طراحی دیجیتال داشتن قلم ضروریست، اما بدون قلم نیز می‌توانیم تصویر ایجاد کنیم.
 

آموزش نقاشی دیجیتالی با گوشی بدون قلم به کمک نرم‌افزار ibis Paint X

 

همانطور که در بالا دیدیم این نرم‌افزار نسخه‌های مختلفی دارد. در این آموزش از نسخه iOS آن استفاده می‌کنیم. پس از دانلود و نصب آن به نحوه استفاده از ابزارها و قسمت‌های مختلف نرم‌افزار می‌رسیم.

بیشتر بخوانید:  آموزش دیجیتال آرت با فتوشاپ
 

ایجاد تصویر جدید در نرم‌افزار نقاشی دیجیتالی با گوشی بدون قلم

 

هنگامی که نرم‌افزار را باز می‌کنیم بااین صفحه مواجه خواهیم شد. 
 

 


 

 

برای ایجاد تصویر  جدید در این نرم‌افزار کافیست تا به قسمت my gallery برویم. همچنین از قسمت collection  می‌توانیم چند تصویر را در کنار یکدیگر داشته باشیم. از قسمت online gallery نیز می‌توانیم تصاویر ایجاد شده توسط سایرین را مشاهده کنیم.
پس از انتخاب my gallery در صفحه جدید تاریخچه‌ای از تصاویر ایجاد شده خود را مشاهده خواهیم کرد. 
برای کشیدن نقاشی دیجیتالی با گوشی از  پایین صفحه سمت چپ گزینه + استفاده می‌کنیم .
 

 


 

 

در این صفحه سایز طراحی مورد نظرمان را انتخاب می‌کنیم. همچنین برای ایجاد انیمیشن نیز می‌توانیم از همین قسمت گزینه مورد نظرمان را انتخاب کنیم.  برای ادیت عکسی که در گالری موجود داریم نیز کافیست تا از گزینه Import Picture  استفاده کنیم. پس از انتخاب عکس، می‌توانیم پس‌زمینه تصویر را نیز حذف کنیم.
نکته قابل توجه، دسترسی به اینترنت در استفاده از این گزینه است. برای استفاده از تعدادی از ابزارها نیز به اینترنت احتیاج داریم. 
 

انواع ابزارها در آموزش کشیدن نقاشی دیجیتالی با گوشی

 

برای دیدن ابزارها بر روی ابزار قلم کلیک می‌کنیم.
 

 


 

 

تمامی ابزارهایی که در فتوشاپ و سایر ادیتورهای عکس داریم در این قسمت در دسترس ما قرار دارند. 
 

انتخاب قلم مناسب در نقاشی دیجیتالی با گوشی

 

 


 

 

در آموزش کشیدن نقاشی دیجیتالی با گوشی نکته حائز اهمیت، شخصی‌سازی تمامی ابزارها است. می‌توانیم قلم مورد نظرمان را با استفاده از گزینه‌ها شخصی‌سازی کنیم و به انواع قلم‌ها دسترسی داشته باشیم.
 

انتخاب رنگ مناسب در اموزش نقاشی دیجیتالی با موبایل

 

 


 

 

در نقاشی دیجیتالی برای انتخاب رنگ‌ها محدودیتی نداریم. می‌توانیم از این قسمت رنگ مورد نظرمان و میزان سفیدی تا سیاهی رنگ را انتخاب کنیم. به این وسیله می‌توانیم طیف وسیعی از رنگ‌ها را داشته باشیم.

 

کار با لایه‌ها در طراحی دیجیتال با گوشی

 

 


 

 

در هنگام آموزش طراحی دیجیتال و نقاشی دیجیتالی با گوشی گاهی اوقات نیاز داریم تا تصویر مورد نظرمان را در لایه جدید ایجاد کنیم. تا با پاک کردن قسمتی از تصویر، به تصویر اصلی ما آسیبی نرسد. برای این کار کافیست تا از این قسمت هر تکه از تصویر را در یک لایه بکشیم تا در صورت لزوم لایه‌های مورد نیاز را حذف کنیم یا تغییرات لازم را ایجاد کنیم.
 

خروجی تصویر در نقاشی دیجیتالی

 

 


 

 

برای گرفتن خروجی از تصویر ایجاد شده روش‌های متعددی وجود دارد. یکی از بهترین روش‌ها خروجی تصویر با فرمت png است. در خروجی png می‌توانیم به عنوان پس‌زمینه، چیزی نداشته باشیم که برای این کار از Save as Transparent PNG استفاده می‌کنیم.

همانطور که دیدیم ایجاد تصویر دیجیتال طراحی را آسان‌تر کرده و با چند کلیک به کلیه ابزارها دسترسی داریم و می‌توانیم از این راه تصاویر خلاقانه‌ای ایجاد کنیم.

دوره برنامه نویسی کودکان و نوجوانان برای فرزندان شما فرصتی استثنایی  است تا بتوانند مسیر شغلی و آینده درخشانی را برای خود رقم بزنند و بتوانند در آینده فرد موفق و تاثیرگذاری در جامعه باشند پس از این فرصت برای کودک و نوجوانتان استفاده کنید و او را در این مسیر پشتیبانی و حمایت کنید.