video comment cover
آموزش ها
آموزش دانلود و نصب اسکرچ برای موبایل در گوشی‌های اندروید و آی او اس
در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که آیا نصب اسکرچ برای موبایل امکان‌پذیر است؟ جواب این سوال این است. هم بله و هم خیر. برای توضیح کامل این پاسخ در ادامه با جزییات به این موضوع می‌پردازیم. اما به طور مختصر می‎‌توان گفت که در منبع اصلی سایت اسکرچ، نسخه‌های مختلفی از برنامه اسکرچ وجود دارد و شما می‌توانید اسکرچ را روی سیستم عامل‌های زیر نصب کنید. Windows که سیستم عامل اکثر کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌هاست. macOs که سیستم عامل مخصوص کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های شرکت Apple است. Linux و سیستم عامل‌هایی که بر پایه لینوکس طراحی شده‌اند و سیستم عامل محبوب برنامه‌نویسان حرفه‌ایست. Android که سیستم عامل اکثر گوشی‌های موبایل و تبلت‌هاست. این موارد، نسخه‌هایی از برنامه اسکرچ هستند که برای سیستم‌های مختلف طراحی شده‌اند. با این حال نکته مهمی در مورد نسخه اندروید برنامه اسکرچ وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.
شنبه 27 آبان 1402
video comment cover
آموزش ها
اسکرچ جونیور چیست؛ تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور
اسکرچ جونیور یک نرم‌افزار قدرتمند در آموزش برنامه‌نویسی است که به ویژه برای کودکان، طراحی شده است. این محصول جذابیت هنری و آموزشی دارد و از آن برای ایجاد طرح‌های خلاقانه و خروجی‌های هنری استفاده می‌شود. اسکرچ جونیور دارای ظاهر رنگی و جذاب برای کودکان است و به صورت بلاکی می‌باشد و کودکان به راحتی می‌توانند با آن ارتباط بگیرند و برنامه‌های خود را بنویسند، انیمیشن بسازند یا بازی طراحی کنند.  ویژگی اصلی اسکرچ جونیور این است که به کمک آن و با استفاده از ابزارهای خاص آن، کودکان می‌توانند روی نرم‌افزار به صورت drag and drop، که برای این نرم‌افزار طراحی شده است و مخصوص کدنویسی‌های بلاکی است، طرح‌ها و خلاقیت‌های خود را ایجاد کنند. این ابزارها به طور معمول شامل ابزارهای خطی هستند که با کشیدن آن از قسمت کدها و پرت کردن آن در درون برنامه و در جای مناسب، به یک دسته کد با معنی تبدیل می‌شوند، در نهایت با اجرای قطعه کدهای ساخته شده، طرح مورد نظر ظاهر می‌شود. استفاده از اسکرچ جونیور به کودکان این امکان را می‌دهد که خلاقیت خود را در هنر و طراحی به نمایش بگذارند و به صورت سرگرم‌کننده با مفاهیم هنری آشنا شوند. این محصول علاوه بر ارتقاء مهارت‌های هنری کودکان، تجربه‌ آموزشی و بازی‌سازی برای آنها ایجاد می‌کند. 
دوشنبه 02 بهمن 1402
video comment cover
آموزش ها
اپ‌ اینونتور چیست؛ معرفی کامل App Inventor
آیا تا به حال کلمه اپ‌اینونتور به گوشتان خورده است؟ اگر تا به حال این کلمه را نشنیده‌اید، هم اکنون که نام آن را شنیدید، می‌توانید حدس بزنید که app inventor چیست؟ یا درواقع و به طور کامل‌تر mit app inventor چیست؟ مسلما نام دانشگاه MIT را شنیده‌اید که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، همیشه با دانشگاه هاروارد در رقابت است و هر ساله این دو دانشگاه بر سر جایگاه اول در رقابت هستند. MIT app inventor که به app inventor نیز مشهور است، نام یک زبان برنامه‌نویسی تازه متولد شده است که توسط متخصصین دانشگاه MIT نوشته شده است. متخصصین دانشگاه MIT، به یادگیری برنامه‌نویسی توسط کودکان تاکید بسیار ویژه‌ای دارند و زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی مخصوص کودکان طراحی کرده‌اند تا کودکان بتوانند از سنین پایین، مهارت مهم برنامه‌نویسی را یاد بگیرند. کلمه App به اپلیکیشن‌های موبایل گفته می‌شود و کلمه inventor به معنی اختراع‌کننده است. بنابراین دلیل نام‌گذاری این زبان به app inventor این است که کودکان می‌توانند اپ‌های خود را بسازند و درواقع با خلاقیت خود اپ مورد نظر خود را اختراع کنند. با ما همراه باشید تا در این مقاله به طور کامل راجع به زبان برنامه‌نویسی app inventor همه چیز را برایتان بیان کنیم.
چهارشنبه 04 بهمن 1402
pagination arrow
1
2
pagination arrow