نحوه بررسی ویدیوهای آنلاین تعاملی

ویدئو های آموزشی
یکشنبه 01 مهر 1403
جهت مطالعه این مقاله به 10 دقیقه زمان نیاز دارید
آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

مقدمه:

در این مقاله قصد داریم مراحل استفاده از یک جلسه کلاس آنلاین را به‌صورت قدم به قدم مرور کنیم و به سؤالات مربوطه پاسخ دهیم. همچنین، توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توان در این فرآیند امتیاز کسب کرد. با ما همراه باشید.

مراحل برسی ویدیو آنلاین تعاملی:

 

ابتدا وارد ناحیه کاربری خود شوید. پس از ورود به صفحه اصلی، اگر کلاسی برای امروز داشته باشید، آن کلاس در قسمت "کلاس‌های فعال امروز" به شما نمایش داده می‌شود. همچنین، از قسمت "کلاس‌های من" می‌توانید کلاس موردنظر خود را انتخاب کنید.

 


پس از انتخاب کلاس، اطلاعات مربوط به آن برای شما نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، موضوع جلسه بعدی نیز به شما نشان داده خواهد شد. به عنوان مثال، می‌توانیم جلسه اول یکی از کلاس‌ها را آغاز کنیم.

 


زمانی که ویدیوی مربوط به جلسه باز می‌شود، تاریخ و مشخصات کلاس و همچنین نام استاد نیز نمایش داده می‌شود. با پلی کردن ویدیو، می‌توانید جلسه را تماشا کنید. برای تمام صفحه کردن ویدیو، از گزینه مخصوص این کار استفاده کنید.

 


هنگامی که سؤال تخصصی از شما پرسیده می‌شود، زمانی برای پاسخ‌دهی در نظر گرفته می‌شود که قابل تمدید است. در پایان، یک تایمر نمایش داده می‌شود که از شما می‌پرسد:
1. آیا تمرین را انجام داده‌اید؟
2. آیا به زمان بیشتری نیاز دارید؟
3. آیا به راهنمایی نیاز دارید؟

 

اگر گزینه سوم را انتخاب کنید، یک ویدیوی آموزشی کوتاه مرتبط با همان موضوع برای شما پخش می‌شود. پس از درک توضیحات، می‌توانید گزینه "انجام دادم" را انتخاب کنید.

 


در این مرحله، باید یک اسکرین‌شات از تمرینی که انجام داده‌اید ثبت کنید. برای این کار لازم است دسترسی کامل به صفحه نمایش خود را ارائه دهید. کافی است روی گزینه "entire screen" کلیک کنید و تصویر تمام صفحه را انتخاب کنید. اگر دکمه "share" غیر فعال بود، با کلیک روی تصویر صفحه پایین، آن را به‌صورت تمام صفحه اشتراک‌گذاری کنید.


شما به دو روش می‌توانید اسکرین‌شات بگیرید و سپس از طریق گزینه "ارسال تصاویر"، تمرین خود را ارسال کنید.

روش اول: ثبت تصویر در حالت وب

 

روش دوم: ثبت تصویر در هر حالت


در پایان، اگر ویدیو را به‌طور کامل مشاهده کرده باشید، وضعیت آن به رنگ سبز نمایش داده می‌شود. در صورتی که ویدیو را تماشا نکرده باشید، رنگی نمایش داده نخواهد شد و اگر زمان مشاهده ویدیو نرسیده باشد، گزینه "عدم دسترسی" به شما نشان داده می‌شود.

 

نکات مهم درباره ویدیو

- برای اطمینان از یادگیری کامل، امکان جلو زدن یا افزایش سرعت ویدیو وجود ندارد. حتماً ویدیو را تا انتها مشاهده کنید تا هیچ نکته‌ای را از دست ندهید.
- گاهی اوقات، استاد از شما یک سؤال عمومی می‌پرسد. با پاسخ دادن به این سؤالات، می‌توانید امتیاز یا کوین کسب کنید.


 

 نتیجه‌گیری

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد. موفق باشید!