درآمد پایتون و بازار کار پایتون در ایران و خارج از کشور

زبان های برنامه نویسی
یکشنبه 15 بهمن 1402
جهت مطالعه این مقاله به 7 دقیقه زمان نیاز دارید
درآمد پایتون و بازار کار پایتون در ایران و خارج از کشور
آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

مقدمه

 

در آینده چه‌کاره شویم‌؟ سوالی که شاید در گذشته نه‌ چندان دور اگر از هر کودک و نوجوانی می‌پرسیدیم در جواب می‌گفت: می‌خواهد خلبان شود، پزشک شود یا مهندس عمران. اما امروزه خیلی خودجوش و عجیب، کودکان به سمت تکنولوژی و رایانه و برنامه‌نویسی و هوش‌مصنوعی کشیده شده‌اند و بسیاری از کودکان آرزوی ساخت بازی‌های قدرتمند را در سر دارند و گروهی دیگر به کار کردن در یک شرکت بزرگ برنامه‌نویسی فکر می‌کنند.
یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته، پایتون است. پایتون و بازار کار پایتون افراد زیادی را به یادگیری برنامه‌نویسی علاقه‌مند ساخته است.
یکی از مواردی که ذهن پدر و مادرها و یا خود کودکان و نوجوانان را درگیر ساخته، این است که درآمد حاصل از برنامه‌نویسی پایتون چقدر است؛ یا بازار کار برنامه‌نویسی پایتون چگونه است؟
در این مقاله سعی می‌کنیم تا درباره این موضوع صحبت کنیم و به شما کمک کنیم تا اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

 

بازار کار پایتون

 

 


 

 

دنیای برنامه‌نویسی بسیار وسیع است. حالا در هر زبانی که فعالیت می‌کنید، در ایران و جهان، بازار کار خیلی خوبی وجود دارد. در این مقاله ما سعی کرده‌ایم تا بازار کار پایتون را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم کسب درآمد با پایتون در ایران چگونه است و کسانی که پایتون بلد هستند تا چه مقدار می‌توانند در این حوزه کسب درآمد کنند.
قبل از اینکه درآمد از پایتون را بررسی کنیم بهتر است یک توضیح کلی درباره راههای کسب درآمد از برنامه‌نویسی به شما ارائه دهیم. برنامه‌نویسان می‌توانند از راههای زیر درآمد کسب کنند.
می‌توانند در یک شرکت مرتبط مشغول به کار شوند.
می‌توانند محصول جدیدی خلق کنند و به بازار عرضه کنند.
می‌توانند به صورت آزاد و فریلنسری کار کنند و کسب درآمد داشته باشند.
همه موارد بالا نشان‌دهنده این است که تعیین سقف مبلغ درآمد برای برنامه‌نویسان بسیار متغیر باشد اما به صورت نسبی به بررسی برخی از این موارد می‌پردازیم.

مطالب مرتبط: پایتون چیست؟

 

بازار کار پایتون در ایران

 

 


 

 

در ایران هم، زمینه برای فعالیت برنامه‌نویسان مهیا است و کشور به برنامه‌نویسان خوب نیاز دارد. در زیر به بررسی مقدار درآمد با پایتون، برای برنامه‌نویسان می‌پردازیم.
اگر شما در ایران در یک شرکت برنامه‌نویسی مشغول به کار باشید می‌توانید بسته به توانایی‌های خود، حقوق‌های مختلفی را دریافت کنید. این رنج پرداختی معمولا از ۱۰ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان در ماه، متغیر است و بستگی به توانایی‌های شما در زمینه برنامه‌نویسی پایتون دارد. حتی شما اگر یک برنامه‌نویس تازه‌کار باشید نیز، می‌توانید از ۱۰ میلیون شروع کنید و به تدریج علاوه بر اینکه کسب درآمد می‌کنید در کنار همکارانتان بیاموزید و دانش خود را بالا ببرید تا بتوانید دریافتی‌های بیشتری داشته باشید.
یکی دیگر از موارد درآمد پایتون، می‌تواند ساخت محصول نرم‌افزاری جدیدی باشد که به کمک پایتون ساخته‌اید و به بازار عرضه کرده‌اید. این محصول بستگی به نیاز جامعه می‌تواند بسیار ارزش بالایی داشته باشد. چه بسیار نرم‌افزارهایی که با پایتون ساخته شده‌اند و در همان سال‌های اولیه با تبلیغات خوب، میلیاردها تومان فروش داشته‌اند و روز به روز بر تقاضا برای آن نرم‌افزارها هم بیشتر شده است. شما وقتی تولیدکننده نرم‌افزار مخصوص خود باشید، بستگی به کیفیت کارتان و نیاز جامعه، می‌توانید تا سقف نامحدودی در این زمینه درآمد کسب کنید.
یکی دیگر از موارد درآمد پایتون در ایران، کار به صورت آزاد یا فریلنسری است که این نیاز به دیده شدن کارهای شما دارد و نیاز به نمونه کارهای متعددی دارد که کارفرما بتواند به راحتی به شخص شما اعتماد کند و شما می‌توانید در ماه چند پروژه انجام دهید و درآمدی حتی تا ۵۰ میلیون در ماه داشته باشید. 
یکی‌دیگر از مواردی که در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است فضای مجازی و فعالیت درست در آن است. شما می‌توانید در اینستاگرام محتواهای آموزشی از پایتون قرار دهید و مخاطبینتان را جذب کنید و کم‌کم می‌توانید دوره‌هایتان را به همین مخاطبین بفروشید و یا آنها را مجاب کنید تا در کلاس‌های آموزشی‌تان شرکت کنند و بنابراین می‌توانید تا مقدار خیلی زیادی از این طریق کسب درآمد کنید.

 

بازار کار پایتون در خارج از کشور

 

کسب درآمد با پایتون در همه جای دنیا وجود دارد و شما وقتی یک زبان برنامه‌نویسی قدرتمند که در کل دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و پرکاربردترین زبان برای ساخت نرم‌افزارها در سال 2022 بوده است، را بلد باشید، می‌توانید به راحتی از این طریق در هر جای دنیا کسب درآمد کنید.
امروزه job findهای اینترنتی زیادی در کشورهای مختلف وجود دارد که شما می‌توانید رزومه خود را برایشان ارسال کنید و بورسیه این کشورها شوید و در آن کشورها کسب درآمد کنید. کشورهای اروپایی و آمریکایی همواره در زمینه برنامه‌نویسی به نیروی کار خارجی اتکا دارند و سعی در جذب نیروی کار خارجی دارند، که به راحتی می‌توانید از این طریق درآمد دلاری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کاربرد پایتون

 

چطور در یک شرکت برنامه‌نویسی استخدام شویم؟

 

 


 

 

قبل از هر چیز، شما باید سعی کنید تا رزومه قدرتمندی برای خود دست و پا کنید. نمونه کارهای شما می‌تواند قدرتمند‌ترین رزومه و نمونه قوی‎‌ای از توانایی‌های شما باشد . حال برای کسب درآمد با پایتون باید این رزومه‌ای که ساخته‌اید را به مدیران شرکت‌های برنامه‌نویسی نشان دهید تا شما را استخدام کنند. 
سایت‌هایی مانند e estekhdam و jobinja در ایران بسیار قدرتمند در این زمینه فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید با ثبت‌نام در این سایت‌ها و ساخت رزومه، آگهی‌های استخدام متعدد را ببینید و برای کار درخواست دهید تا بتوانید در یکی از این شرکت‌ها استخدام شوید.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله سعی شده تا درباره بازار کار پایتون و راه‌های کسب درآمد با پایتون، به شما اطلاعاتی داده شود. خودتان نیز می‌توانید با بررسی شرایطی که ما گفتیم و سرچ کردن در اینترنت موارد دیگری را نیز مشاهده کنید و سری به سایت‌های کاریابی بزنید و عبارت پایتون را سرچ کنید تا بازار کار پایتون را در ایران یا در سایر کشورها ببینید. به نظر می‌رسد نتایج قابل‌قبولی در بر خواهد داشت.
بهتر است برای آینده فرزندانتان و برای اینکه در این جامعه سخت دچار مشکل نشوند و بتوانند شغلی داشته باشند و درآمد قابل‌قبولی داشته باشد به کودکانتان برنامه‌نویسی بیاموزید که این امر با شرکت در دوره آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان میسر است.
موسسه پل استار یک موسسه شتابدهی استعداد کودکان و نوجوانان می‌باشد که به فرزندان شما برنامه‌نویسی پایتون را از پایه می‌آموزد و آنها را آماده ورود به بازار کار می‌سازد. البته باید به این مورد توجه کنید که، برنامه‌نویس شدن نیاز به تلاش مستمر فرد نیز دارد و کودک باید دوره نسبتا طولانی را برای یادگیری برنامه‌نویسی سپری کند تا بتواند وارد بازار کار پایتون شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای ورود به بازار کار پایتون و کسب درآمد با پایتون عجله نکنید و سعی کنید گام‌به‌گام جلو بروید و تلاش کنید با تمرین مستمر و زیاد، توانایی‌های خود را بالا ببرید تا در پایان بتوانید یک برنامه‌نویس خوب و حرفه‌ای باشید.
 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه آموزش پایتون کلاس‌ها و دوره‌های در حال برگزاری می‌توانید با مشاورین پل استار در ارتباط باشید.
 

با ما همراه باشید.
 

سپاس از نگاهتان