معرفی پروژه‌های برتر اسکرچ جونیور و مزیت‌های هر کدام

آموزش ها
پنج شنبه 14 دی 1402
جهت مطالعه این مقاله به 8 دقیقه زمان نیاز دارید
معرفی پروژه‌های برتر اسکرچ جونیور و مزیت‌های هر کدام
آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

مقدمه


در مقالات قبلی درباره‌ اسکرچ، نحوه‌ خروجی گرفتن از اسکرچ و نحوه‌ ساخت بازی با اسکرچ صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم تا پروژه‌های اسکرچ را مورد بررسی قرار دهیم.
همانطور که در مقالات قبلی دیدیم در سایت اسکرچ می‌توانیم پروژه‌های اسکرچ خودمان را قرار دهیم، و با پروژه‌هایی که در سایت قرار داده شده بازی کنیم. این پروژه‌ها توسط برنامه‌نویسان، دانشجویان و مبتدیان در سراسر جهان ایجاد شده‌اند. می‌توانیم با آنها بازی کنیم، پروژه‌های اسکرچ آنها را دانلود کنیم و به کدها دسترسی داشته باشیم، در پروژه‌های اسکرچ سایرین تغییرات ایجاد کنیم و نسخه خودمان را داشته باشیم. همچنین می‌توانیم از پروژه‌های سایرین ایده بگیریم و این ایده را در پروژه خودمان به کار ببندیم.
 

در این مقاله به بررسی پروژه‌های برتر اسکرچ می‌پردازیم. همچنین درباره پروژه‌های اسکرچ جونیور نیز صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

پروژه‌های اسکرچ

 

در ابتدا به سایت اسکرچ می‌رویم. می‌توانید از این لینک برای ورود به سایت اسکرچ استفاده کنید. توصیه می‌کنیم برای نمایش بهتر سایت، از نرم‌افزار گوگل کروم استفاده کنید. پس از ورود به سایت اسکرچ، از منوی بالای صفحه بر روی گزینه explore کلیک می‌کنیم تا به صفحه پروژه‌های اسکرچ منتقل شویم.
 

 


 

 

در این صفحه، می‌توانیم از بین گزینه‌ها نوع پروژه اسکرچ را انتخاب کنیم. به طور مثال برای دیدن بازی‌های ساخته شده توسط اسکرچ، از گزینه Games استفاده می‌کنیم. همچنین برای سرچ بازی مورد علاقه‌مان کافیست تا در قسمت search، اسم بازی مورد نظرمان را بنویسیم تا به بازی‌هایی که در سایت اسکرچ قرار داده شده دسترسی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ

 

پروژه‌های برتر اسکرچ

 

انتخاب پروژه‌های برتر اسکرچ به سلیقه هر فرد بستگی دارد. در اینجا چند بازی معروف که توسط اسکرچ پیاده‌سازی شده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 

بازی سوپر ماریو با اسکرچ

 

 


 

 

یکی از بازی‌های نوستالژی و مورد علاقه کودکان در دهه‌های مختلف بازی سوپر ماریو است. این بازی که در کنسول‌های بازی سگا مورد استقبال قرار گرفت، با اسکرچ قابل اجراست. بازی سوپر ماریو با اسکرچ به روش‌های متنوعی پیاده‌سازی شده است. انواع مدل‌های مرحله‌بندی شده و بازی‌های متنوع جدیدی با شخصیت محبوب ماریو در دسترس است. اگر علاقه‌مند به اجرای بازی سوپر ماریو در اسکرچ هستید کافیست تا با استفاده از شخصیت‌های آماده در اینترنت آن را به بازی خود اضافه کنید. 

بیشتر بخوانید: اسکرچ چیست؟
 

بازی ماینکرافت با اسکرچ

 

 


 

 

بازی ماینکرافت امروزه بین کودکان و نوجوانان از محبوبیت بالایی برخوردار است. کمتر کودک و نوجوانی را می‌توان یافت که با این بازی آشنایی نداشته باشند. این بازی محبوب به دلیل آزادی عملی که در اختیار بازیکن قرار می‌دهد محبوبیت یافته است. ساخت بازی ماینکرافت با اسکرچ یکی از پروژه‌های هوشمندانه در جهت آموزش برنامه‌نویسی است. پس از سرچ در سایت اسکرچ  با اجراهای متفاوتی از این بازی روبه‌رو خواهیم شد. به دلیل گرافیک ساده این بازی، اضافه کردن شخصیت‌ها و آیتم‌های مختلف به راحتی انجام می‌پذیرد.

مطالب مرتبط: آموزش خروجی گرفتن از اسکرچ
 

بازی maze با اسکرچ

 

 


 

 

یکی دیگر از بازی‌های محبوب پروژه‌های اسکرچ، بازی maze یا همان مارپیچ است. در این بازی هدف، عبور از مسیرهای متنوع مارپیچ، رهایی و خروج است. این بازی می‌تواند با گرافیک‌های متفاوت و شخصیت‌های مختلفی اجرا شود. بازی مارپیچ با اسکرچ به زیبایی ایجاد می‌شود و می‌تواند یک نمونه مناسب برای تمرین اسکرچ باشد. 

مطالب مرتبط: آموزش ساخت انیمیشن با اسکرچ جونیور
 

بازی روبلاکس با اسکرچ

 

 


 

 

بازی منتخب بعدی بازی‌های روبلاکس است. روبلاکس مجموعه‌ای از بازی‌ها را در برمی‌گیرد. با نصب یک بازی می‌توانیم به چندین بازی دسترسی داشته باشیم. این اپلیکیشن، برای اندروید و آی او اس در دسترس است و از بازی‌های محبوب محسوب می‌شود. تعدادی از بازی‌های این مجموعه بازی، توسط کاربران در اسکرچ پیاده‌سازی شده‌اند. در این بازی‌ها نیز از شخصیت‌ها و لوگوهای بازی استفاده شده که به جذابیت این بازی‌ها افزوده است.

پس از بررسی چند مورد از بازی‌های اجرا شده در اسکرچ، به بررسی پروژه‌های اسکرچ جونیور می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب اسکرچ
 

پروژه‌های اسکرچ جونیور

 

برخلاف اسکرچ، در سایت اسکرچ جونیور قسمتی برای قرار دادن بازی‌ها توسط یوزرها در سایت اسکرچ جونیور طراحی نشده است. اما در سایت اسکرچ جونیور می‌توانیم به تعدادی از پروژه‌های آموزشی دسترسی داشته باشیم. برای ورود به سایت اسکرچ جونیور اینجا کلیک کنید. از منوی بالای صفحه با استفاده از منوی Teach، به صفحه آموزش ورود می‌کنیم. در این صفحه، در قسمت Activities تعدادی پروژه با آموزش آن قرار داده شده است. 
خاطر نشان می‌کنیم که همانطور در سایر مقالات آورده شده است، اسکرچ جونیور برای کودکان رده سنی پایین‌تر طراحی شده و امکانات کمتری نسبت به اسکرچ دارد.

 

نتیجه‌گیری

 

با استفاده از نرم‌افزارهای بلاکی همانند اسکرچ می‌توانیم پروژه‌های دو بعدی فراوانی ایجاد کنیم. قبل از اجرای هر کدی در گوگل کمی سرچ کنیم و ایده خود را تکمیل کنیم. سپس برای اجرای پروژه از اسکرچ کمک بگیریم. بازی‌های معروف زیادی توسط اسکرچ پیاده‌سازی شده‌اند که در این مقاله به تعدادی از آنها پرداختیم. برای آموزش اصولی برنامه‌نویسی برای کودکان می‌توانید با مشاورین پل استار در ارتباط باشید و  در کلاس‌های ما شرکت کنید.