معرفی برنامه‌های نقاشی دیجیتال با گوشی (اندروید و آی او اس)

آموزش ها
یکشنبه 10 دی 1402
جهت مطالعه این مقاله به 8 دقیقه زمان نیاز دارید
معرفی برنامه‌های نقاشی دیجیتال با گوشی (اندروید و آی او اس)
آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

نقاشی دیجیتال با موبایل

 

امروزه نقاشی دیجیتال بسیار گسترش پیدا کرده است و از اهمیت بالایی برخوردار است. مزیت‌های زیادی که نقاشی دیجیتال به نسبت نقاشی سنتی دارد باعث شده که بسیار مورد توجه قرار بگیرد.
از طرفی در دسترس بودن ابزار نقاشی دیجیتال، خیلی مورد بحث قرار خواهد گرفت. بنابراین برنامه نقاشی دیجیتال با گوشی و برنامه نقاشی دیجیتال برای اندروید یا نرم‌افزار نقاشی دیجیتال برای آیفون بسیار با اهمیت هستند.
در ادامه به معرفی نرم‌افزارهای نقاشی دیجیتال برای اندروید و آیفون می‌پردازیم.
 

Krita

 

 


 

 

یک برنامه نقاشی دیجیتال با گوشی می‌باشد که روی سیستم عامل‌های اندرویدی قابل استفاده می‌باشد. خصوصیت مهم آن این است که در عین حال که بسیار قدرتمند است کاملا رایگان می‌باشد.
نسخه کامل این برنامه اخیراً برای تبلت‌های اندرویدی در دسترس قرار گرفته است، که ویژگی‌های برجسته‌ای از جمله پشتیبانی از انواع قلم S، لغو نامحدود، پشتیبانی از میانبرهای صفحه کلید، ابزارهای انیمیشن و پشتیبانی از اکثر فایل‌ها از جمله PSD را دارد.
واقعاً هر چیزی که می‌توانید از یک برنامه طراحی بخواهید در Krita وجود دارد. با مدیریت لایه‌ها، کمک‌های ترسیم، ابزارهای تبدیل و حتی مجموعه‌ای از ویژگی‌های انیمیشن، Krita واقعا یک بسته هنری دیجیتال کامل است. بنابراین می‌توان این برنامه را به نوعی بهترین نرم‌افزار نقاشی دیجیتال اندروید نامید.
 

Infinite Painter

 

 


 

 

یک نرم‌افزار نقاشی دیجیتال برای اندروید است که برای طراحی، و طراحی چند پلتفرمی که برای رایانه‌ها، تلفن‌ها و کروم‌بوک‌ها در دسترس است، و دارای رابط کاربری عالی، سازماندهی شده قابل تنظیم می‌باشد.
در این نرم افزار نزدیک به ۲۰۰ قلم‌مو مختلف وجود دارد.
 

Sketchbook

 

 


 

 

Sketchbook یک برنامه نقاشی برای اندروید است که به شما معرفی می‌کنیم. این برنامه طراحی در ابتدا توسط Autodesk توسعه داده شد، که برخی از بهترین نرم‌افزارهای سه بعدی را نیز تولید می‌کند و بعد از آن به عنوان یک شرکت جداگانه ثبت شد و به فعالیت خود ادامه داد.
Sketchbook از S-Pen سامسونگ پشتیبانی می‌کند و انواع راهنماها، خط‌کش‌ها و ابزارها را برای کارهای هنری دقیق ارائه می‌دهد. این برنامه دارای رابط کاربری تمیز و قدرتمند است. ابزارها خیلی آسان در دسترس هستند و به راحتی همه تمرکز فقط روی طراحی قرار می‌گیرد.
 

Artflow

 

 


 

 

اگر به دنبال بهترین برنامه نقاشی اندروید هستید، Artflow را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه رابط کاربری ساده و سریع دارد که استفاده از آن را در یک صفحه نمایش کوچک نسبت به سایر برنامه‌های طراحی متمایز کرده است، اما در عین حال مملو از ویژگی‌های پیچیده است.
می‌توانید در این برنامه پروژه‌های خود را به صورت لایه‌ای PSD یا PNG ذخیره نمایید.

 

Magma

 

این برنامه که در نمایشگاه Lightbox در سال 2020 راه‌اندازی شد، رایگان است و در مرورگر کار می‌کند، بنابراین می‌توانید از آن با هر دستگاه اندرویدی که به وب متصل هستید استفاده کنید. بنابراین Magma یک نرم‌افزار نقاشی دیجیتال برای اندروید است که البته قابل استفاده در ios نیز می‌باشد.
ماگما اساساً یک بوم نقاشی به شما می‌دهد. چندین نفر می‌توانند همزمان و به صورت دیجیتالی آن را خط‌خطی کرده و روی آن نقاشی بکشند. این برنامه‌ها که حالت اشتراکی بین چندین نفر دارند از محبوبیت ویژه‌ای بین کاربران برخوردار هستند.
حداکثر 30 نفر می‌توانند در یک زمان طراحی کنند و همچنین یک پنجره چت وجود دارد. از آنجایی که یک پلتفرم مبتنی بر cloud است، چیزی برای دانلود وجود ندارد. شما فقط می‌توانید ثبت‌نام کنید و به صورت رایگان شروع به کار کنید.
 

Ibis Paint X

 

 


 

 

Ibis Paint X یک نرم‌افزار نقاشی دیجیتال اندروید است که برای کاریکاتوریست‌ها طراحی شده است. این نرم‌افزار هم یک برنامه نقاشی دیجیتالی بدون قلم می‌باشد و هم می‌توان از آن به صورت با قلم استفاده کرد. همچنین این نرم‌افزار قابلیت استفاده روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی را داشته، و دارای بیش از 15000 قلم قابل تنظیم، بیش از 1000 فونت، 80 فیلتر، 46 رنگ صفحه نمایش و 27 حالت ترکیبی می‌باشد. این واقعا یک برنامه قوی و پیچیده است که روی گوشی هوشمند شما قابل استفاده است.
 

DotPict

 

DotPict یک نرم‌افزار نقاشی دیجیتال اندروید است که برای iOS نیز در دسترس است، و به شما یک شبکه می‌دهد تا روی آن کار کنید و اضافه کردن و حذف پیکسل‌ها، تغییر رنگ‌ها و ایجاد نقاشی‌های هنری پیکسلی فوق‌العاده را بسیار ساده می‌کند.
همچنین می‌توانید بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید، و همچنین خصوصیات ذخیره خودکار، انجام مجدد و لغو وجود دارد. علاوه بر آن می‌توانید تصاویر ساخته شده توسط سایر کاربران را مشاهده کرده و پالت‌های رنگی سفارشی را دانلود کنید. 
 

یک برنامه نقاشی رایگان اندروید خوب چیست؟

 

بسیاری از برنامه‌های طراحی رایگان عالی برای اندروید و ios وجود دارد که در بالا به چند نمونه از آنها اشاره کردیم.
البته در این نرم‌افزارها معمولا اکثر نسخه‌های رایگان برنامه‌ها دارای تبلیغات زیادی هستند که آزاردهنده هستند و معمولا نسخه کامل نرم‌افزار را رایگان در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند. اما Krita کاملا رایگان است.

 

برنامه procreate چیست؟

 

متاسفانه برنامه محبوب نقاشی دیجیتال iOS Procreate فقط یک برنامه نقاشی براي آيفون است و برای اندروید در دسترس نیست و هیچ نشانه‌ای مبنی بر وجود آن در آینده وجود ندارد. بهترین جایگزین Procreate برای Android در حال حاضر Infinite Painter است؛ یک برنامه طراحی قدرتمند که طیف گسترده‌ای از قلم‌موها، لایه‌ها و افکت‌ها را ارائه می‌دهد. که ما این نرم‌افزار را در بالا معرفی کردیم.

 

چگونه می‌توانم روی گوشی اندرویدی خود نقاشی بکشم؟

 

برای طراحی روی گوشی اندرویدی خود ابتدا باید یک برنامه طراحی را دانلود کنید. بسیاری از برنامه‌های طراحی رایگان اندروید وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید، اما برای صفحه‌نمایش گوشی‌های کوچک، Artflow، را توصیه می‌کنیم. می‌توانید از برنامه‌ای مانند این برای کشیدن نقاشی با انگشت یا قلم استفاده کنید. اگر می‌خواهید با قلم روی گوشی خود نقاشی کنید، مطمئن شوید که برنامه طراحی که می‌خواهید استفاده کنید با قلمی که خریداری می‌کنید سازگار باشد.

برنامه نویسی کودکان و نوجوانان فرصتی استثنایی برای آینده فرزندانتان!

قلم روی کدام نرم‌افزارهای طراحی قابل استفاده است؟

 

می‌توانید با اکثر برنامه‌های طراحی اندروید از قلم استفاده کنید، که ما انجام این کار را توصیه می‌کنیم؛ زیرا به شما امکان می‌دهد طرح‌های دقیق‌تری رسم کنید. بهترین قلم‌ها به‌طور خاص برای طراحی، طراحی شده‌اند و ویژگی‌هایی مانند حساسیت فشار را ارائه می‌دهند تا ضربه‌های شما را واقعی‌تر و شبیه به آنچه روی کاغذ می‌سازید، ارائه دهند. با این حال، قبل از خرید یک قلم، مطمئن شوید که هم با دستگاه اندروید و هم با برنامه طراحی شما سازگار است.

 

سخن پایانی

 

انتخاب بهترین برنامه نقاشی دیجیتال اندروید بستگی به این دارد که چه نوع نقاشی می‌خواهید انجام دهید، سطح مهارت و تجربه شما چقدر است. اما همه مواردی که در بالا مشاهده کردید از بهترین برنامه‌های موجود برای طراحی روی گوشی‌های هوشمند هستند.
استفاده از نرم‌افزارهای طراحی بسیار شگفت‌انگیز است و باعث سرعت بخشیدن به طراحی‌های شما می‌شود. علاوه بر سرعت در انجام کار شما می‌توانید کیفیت بالاتری را نیز بسازید و آنچه خلق می‌کنید بهترین شکل ممکن باشد.
حتما در انتخاب برنامه و نوع قلم و سایر مواردی که نیاز دارید به طور تخصصی تحقیق کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  

با ما همراه باشید.
 

سپاس از نگاهتان