آموزش نقاشی با کامپیوتر (نقاشی در Paint برای کودکان)

آموزش ها
دوشنبه 04 دی 1402
جهت مطالعه این مقاله به 8 دقیقه زمان نیاز دارید
آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

چطور در کامپیوتر نقاشی بکشیم؟

 

نقاشی با کامپیوتر راه‌های مختلفی دارد. نرم‌افزارهای مختلفی در کامپیوتر قابل نصب می‌باشند که با ارائه یک صفحه سفید، قلم مو و اشکال دیگر به همراه پالت رنگ، به شما کمک می‌کند تا بتوانید نفاشی بکشید.    
در ویندوز به صورت پیش‌فرض، نرم‌افزار paint نصب است و ما در این مقاله می‌خواهیم آموزش نقاشی با paint را داشته باشیم. نقاشی در کامپیوتر مزیت‌های زیادی دارد. مثلا اگر اشتباه نقاشی بکشیم می‌توانیم آن را بدون اینکه صفحه اصلی خراب شود یا جوهرمان تمام شود پاک کنیم، و یا می‌توانیم یک تصویر را بکشیم و آن را کپی کرده و در جاهای مختلف از آن استفاده کنیم. 
در ادامه نقاشی در کامپیوتر را به کمک نرم‌افزار paint می‌آموزیم. 
 چناچه علاقمند هستید که کودک و نوجوان‌تان به مهارت و خلاقیت بیشتری در زمینه نقاشی دیجیتالی دست  پیدا کند حتما از دوره آموزش نقاشی کودکان برای فرزندتان  استفاده کنید.

برای نقاشی با کامپیوتر به چه مواردی نیاز داریم؟

 

همانطور که در بالا گفته شد نیاز به پیش‌نیاز یا دانش خاصی ندارید و کافیست کامپیوتر خود را روشن کنید و نرم‌افزار paint را باز کنید و مطابق آموزش زیر پیش بروید.
هرچند شما می‌توانید با مواردی که در زیر یاد می‌گیرید، طبق سلیقه خود نقاشی را تغییر دهید.
 

آموزش نقاشی با paint

 


 

مطابق تصویر بالا، ابتدا paint را باز می‌کنیم و به کمک بخش ۱ مشخص شده در تصویر، و با رنگ آبی که از پالت رنگ که در بخش ۲ تصویر مشخص شده است، صفحه را به رنگ آبی در می‌آوریم.
همانطور که می‌بینید در نوار بالایی نرم‌افزار، ابزار زیادی وجود دارد که نقاشی در کامپیوتر را برای ما آسان می‌کند.

بیشتر بخوانید:  تکنیک های آموزش نقاشی به کودکان
 

نقاشی با کامپیوتر و رسم ماه در آسمان

 


 

مطابق تصویر بالا، برای رسم ماه در نقاشی با کامپیوتر، می‌توان به کمک بخش ۱ مشخص شده در تصویر، و به کمک دو دایره یک ماه در آسمان کشید. کافیست ابزار دایره را انتخاب کنیم و به کمک پالت رنگ، یک دایره سفید و یک دایره آبی بکشیم و آنها را جوری روی هم قرار دهیم تا تصویر نهایی یک ماه سفید در آسمان شود.   
 

بیشتر بخوانید:  روش صحیح آموزش نقاشی به کودکان

نقاشی در کامپیوتر و رسم ستاره‌ها در آسمان

 


 برای رسم ستاره در آموزش نقاشی با paint، همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، در بخش ۱ مشخص شده در تصویر، می‌توان از ابزارهای مختلفی که برای ستاره‌ها وجود دارد، ستاره‌های مختلفی را در آسمان رسم کرد و به کمک پالت رنگ آنها را به رنگ‌های مختلف در آورد. ما در بالا رنگ همه ستاره‌ها را سفید گذاشته‌ایم. 
 

بیشتر بخوانید:  نکات مهم در آموزش نقاشی به کودکان

نقاشی با کامپیوتر و کشیدن خانه در paint

 

 


 

در آموزش نقاشی با paint، یکی از مواردی که کودکان دوست دارند رسم کنند رسم خانه است. برای رسم خانه به کمک ابزار مربع، در بخش ۱ مشخص شده در تصویر، و ابزار مثلث، در بخش ۲ مشخص شده در تصویر، می‌توان بدنه اصلی خانه و سقف آن را رسم کرد و به کمک رنگ، که در بخش ۳ در تصویر بالا، مشخص شده داخل آن را رنگ‌آمیزی کرد. به پالت رنگ هم، در بخش ۴ مشخص شده در تصویر، دسترسی دارید.  
برای رسم در و پنجره نیز می‌توان باز به کمک ابزار مربع و با رنگ مشکی، آنها را رسم کرد و داخل آن را به رنگ قرمز در آورد، و به کمک بخش ۵ مشخص شده در تصویر نیز می‌توان با رسم دو خط، داخل پنجره‌ها را رسم کرد یا برای خانه دودکش گذاشت. به کمک ابزار قلم که در بخش ۶ مشخص شده است هم برای در، دستگیره گذاشته‌ایم و برای دودکش چند خط رسم کرده‌ایم که نشان‌دهنده دود باشد.    
 

بیشتر بخوانید:  نقاشی با برنامه اسکرچ جونیور

آموزش نقاشی با paint و رسم درختان و چگونگی کپی کردن درختان

 

 


 

در نقاشی با کامپیوتر برای رسم درختان، راههای مختلفی وجود دارد. در اینجا ما به کمک ابزار مثلث که در بخش ۱ تصویر مشخص شده، و رسم سه مثلث سبز رنگ، و همچنین به کمک ابزار مستطیل که در بخش ۲ در تصویر مشخص شده است، و رنگ قهوه ای می‌توانیم تنه درخت را نیز رسم کنیم. در این صورت یک درخت کاج طراحی نموده‌ایم.   
 

بیشتر بخوانید:   نقاشی دیجیتال

 

 

می‌توانیم به کمک ابزار select، که در بخش ۱ در تصویر بالا مشخص شده است و با استفاده از بخش ۲ و ۳ مشخص شده در تصویر، می‌توان یک درخت را کپی کرد و در هر جای صفحه که دلمان بخواهد آن را قرار دهیم. این یکی از خصوصیات مهمی است که نقاشی با کامپیوتر را بسیار ساده می‌کند. 
بنابراین به کمک ابزاری که در بالا معرفی شد می‌توان از یک تصویر رسم شده، هر تعداد که بخواهیم تکثیر کنیم.
همچنین در تصویر بالا به کمک ابزار قلم، که پیش‌تر با آن آشنا شدیم و رنگ سبز چمنی، در چند جای مختلف تصویر، چمن رسم کرده‌ایم.  
 

بیشتر بخوانید: آموزش نقاشی دیجیتال چهره با فتوشاپ

در نقاشی با کامپیوتر چطور تصویر رسم شده را ذخیره کنیم؟

 

 


 

در نقاشی با کامپیوتر، برای ذخیره کردن تصویر طراحی شده، باید از بخش ۱ مشخص شده در تصویر، روی file کلیک کنیم و از بخش ۲ مشخص شده در تصویر، روی save یا save as کلیک کنیم. در این صورت صفحه‌ای باز می‌شود که در آن باید مشخص کنیم که تصویر در کجا ذخیره شود و اسم یا فرمتش چه باشد، و سپس روی save کلیک می‌کنیم. معمولا ما تصاویر را با فرمت jpg یا png ذخیره‌سازی می‌کنیم.
 

سخن پایانی

 

در آموزش نقاشی با paint که زیر مجموعه آموزش نقاشی دیجیتال است، دیدیم که مزایای زیادی در نقاشی با کامپیوتر به نسبت نقاشی معمولی روی کاغذ، یا بوم نقاشی، وجود دارد و آن هم این است که شما فرصت اشتباه دارید و می‌توانید همه چیز را پاک کنید. حتی گاهی نیاز نیست حتما همه چیز را پاک کنید و می‌توانید با زدن دکمه‌های ترکیبی ctrl + z یک گام به عقب برگردیم. از خصوصیات دیگر این نوع رسم نقاشی، وجود ابزارهای آماده برای رسم اشکال مختلف است. البته همین خصوصیت کپی کردن نیز از خصوصیات مهم نقاشی با کامپیوتر می‌باشد.
امیدوارم که نقاشی در کامپیوتر را در این مقاله به خوبی یاد گرفته باشید. برای دیدن آموزش‌ها و مقالات دیگر ما، از بخش‌های دیگر سایت نیز دیدن کنید.
 موسسه پل استار یک موسسه شتابدهی استعداد در حوزه برنامه‌نویسی کودکان و نوجوانان است. این موسسه با برگزاری دوره‌های برنامه‌نویسی، رباتیک و هوش مصنوعی مخصوص کودکان و نوجوانان باعث کشف و رشد آنها می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌شود پس از مطالعه این مقاله با مشاورین این موسسه تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید.

با ما همراه باشید.
 

سپاس از نگاهتان